2FA v mobilní aplikaci

Krásný den všem,

v následujícím týdnu budeme postupně uvolňovat verzi mobilní aplikace, která umí nahradit používaný druhý faktor v podobě SMS kódu. Nově dojde k tzv. spárování zařízení s Vaším investorským účtem na Zonky.

Jak to funguje?

Pokud jste přihlášeni a k ověření používáte PIN, a/nebo otisk k přístupu do aplikace, neměli byste poznat žádný rozdíl, kromě pár změněných grafických prvků. Spárování provedeme na pozadí, protože jste se už dříve dvoufaktorově ověřili.

Pokud nejste aktuálně v aplikaci přihlášeni, provede se po zadání jména, hesla a vytvoření PIN spárování, které spočívá v tom, že vám přijde aktivační SMS s linkem obsahujícím unikátní odkaz. Po jeho prokliknutí bude párování dokončené a dále vám už žádné SMS chodit nebudou.

Pokud nepoužíváte PIN, nebo otisk, budete vyzváni ke klasickému přihlášení jménem a heslem a zadání nově vytvořeného PIN. Následně vám přijde aktivační SMS, díky které se ověříte.

Zařízení je možné odpárovat v mobilní aplikaci v sekci Nastavení, volba Zrušit registraci zařízení. V budoucnu bude možné registraci zrušit i ve vašem profilu na webu.

Na závěr je třeba zmínit, že se zatím nejedná o náhradu SMS při přihlášení na webu. Ty budou dále chodit. Díky spárování zařízení s vaším účtem ale budeme moci v budoucnu nabízet i přihlášení na web pomocí notifikace v mobilní aplikaci.

Krásný den,

Zebra-Iva

2 Likes

Dobrý den, v souvislosti s touto aktualizací se aktuálně nejsem schopen do mobilní aplikace přihlásit. Mobilní odkaz který přijde SMSkou musí být, zdá se, prokliknut na stejném zařízení jako je nainstalována mobilní aplikace. Potíž je ovšem v tom, že pokud jste například v zahraničí a SMSky z Česka přijímáte na jiném mobilním zařízení než máte mobilní aplikaci, přihlášení nefunguje. Je to vcelku zásadní problém pro někoho kdo používá pouze mobilní aplikaci.

Můžu tedy tímto požádat o opravení tohoto nedostatku, případně existuje už v současné době možnost jak tento SMS odkaz pro mobilní aplikaci obejít? Podotýkám, že se jedná o verzi pro Android.

Mnohokrát děkuji

Petře hezký den, prokliknutí musí být na stejném zařízení, abychom aplikaci spárovali s Vaším účtem a poté jste se mohl přihlašovat jiným způsobem než pomocí SMS. Stačí si zprávu přeposlat do zařízení, kde aplikaci používáte, např. na messenger.

Mohl byste to, prosím, zkusit?

Děkuji,

Zebra-Iva

1 Like

Děkuji za rychlou reakci a především za rychlou opravu, teď po zhruba 10 hodinách od napsání mé první zprávy, už ten samí scénář funguje.

Takže ještě jednou díky a přeji hezký zbytek dne.

1 Like

@Petr děkuji za zprávu, to jsem ráda :slight_smile:

Mějte hezký víkend,

Iva ze Zonky