Malé množštví půjček na Tržišti. 11/2020

Dobrý den, již jsem psal příspěvky do tématu - Malé množství půjček na Tržišti. Jaké kroky podnikáme? 10/2020

  • je to čím dál horší
  • pro dlouhodobě špatné přehledy půjček na Zonky platformě jsem se naučil používat Stonky statistiku
  • kvůli obtížnému investování (klikací závody) - jsem musel používat Zotify, Zonkoid, Robozonky
  • díky systému rezervací již nefunguje nic, ručně nelze investovat (není do čeho)
  • mám 2370 půjček, měsíčně investuji odhadem 30.000 Kč, nyní to nejde
  • mám v peněžence stále 8.000-10.000 Kč nezainvestovaných
    - potřeboval bych (určitě ne jen já) mít možnost investovat přes webovou aplikaci
  • dokonce jsem si nainstalovat do mobilu Zonky aplikaci, za 4 dny mi to nerezervovalo ani 1 půjčku
  • koncem měsíce budu na Zonky již 4 roky

Děkuji za odpověď.

2 Likes

Pár dní to bylo lepší, teď je to zase mnohem horší respektive nic. Chtěl jsem nabít před vánoci víc peněz, ale říkal jsem si že ke konci měsíce je víc šancí, ale bohužel. Nabil jsem litr abych měl splněno superinvestor s tím že si dobiju koncem měsíce a bohužel. Splátky se ke mě vrací což je super, ale není je kam reinvestovat, tak se mi peníze hromadí.

Dobrý den, @Tomas72,

přehledy se snažíme držet jednoduché a srozumitelné tak, aby jim rozuměl každý. Pokud si chcete dělat podrobnější statistiky, můžete samozřejmě používat exporty a vytvořit si vlastní vzorce a kontingenční tabulky nebo využívat Stonky statistiky.

Již jsme psali zde na Foru i v Newsletteru, proč je málo půjček a jaké kroky jsme podnikli, aby investoři měli do čeho investovat.

Nainstalováním aplikace a novým nastavením rezervací, Vás systém automaticky postaví na konec všech front. Je tedy běžné, že na začátku investoři čekají delší dobu.

Tím, že se doba rezervací zkrátila na 8 hodin, je také možné, že Vám některé z nich propadávají. Máte zapnuté okamžité upozornění?

Dominika

Děkuji za velice podrobnou odpověď. Za poslední týden se mi podařilo zprovoznit Robozonky a udělal jsem přes 130 investic / týden. Zonky rezervace jsem měl za týden cca 4-6ks. Nejspíše mi musely propadat. Okamžité upozornění pomohlo a občas se nějaká rezervace ukáže. Určitě bych přivítal i možnost rezervací na webové aplikaci. Přeji hezký den !

Jsem ráda, že se Vám daří investovat přes Robozonky. :slight_smile: Pokud se nezaměřujete jen na krátkodobé a rizikové půjčky, mělo by Vám chodit i více půjček v rezervacích.

Rezervace na webu zatím v plánu nemáme.

Vám také hezký den!

Dominiko - právě jste (k mému úžasu) vyjádřila v situaci, kdy není do čeho investovat, svou radost nad tím, že jeden z investorů využívá robota. Takže se moc těším, až důvod své radosti přesněji popíšete a hlavně vysvětlíte v odpovědi na poslední vznesený dotaz ve "vláknu " Podíl investora Zonky
Předem děkuji.

Na Váš dotaz lze zjednodušeně odpovědět tak, že existuje skupina uživatelů, kteří nemají čas, či chuť na něco klikat, nebo prostě potřebují reinvestovat vyšší částky a nejsou sebemrskači jako SAURON nebo Wazowski … :innocent:

Inu, kdo dobrovolně nehledá konkurenční výhodu, nota bene zdarma dostupnou, pak pláče na fórech, že ho bolí nožička. To, že se do ní dobrovolně střelil sám, je pak ovšem na delší diskuzi… :roll_eyes:

Pokud vím, nikdo nikomu nebrání se porozhlédnout po alternativách k rezervacím, hodinku strávíte načítáním informací, ale ve finále se Vám výrazně uleví… a času ušetříte opravdu dost.

Nicméně ani robot není samospásný, úbytek půjček je znatelný, to co se před pár měsíci reinvestovalo 2 - 3 dny trvá teď dní klidně 25, ale jde to.

Doufejme, že se situace rychle stabilizuje a dostane se více na všechny.

1 Like

Já investuji nejraději ručně, to ale už dlouho nejde. Do března 2020 jsem měl robota. Pak jsem investoval přes Zotify. Rezervace mi bohužel nefungují tak, abych mohl zainvestovat např. 30.000 Kč za měsíc. Dnes mi Robozonky udělal také jen 3 nákupy. Krátkodobé půjčky vůbec neberu ani půjčky pod 50.000 Kč. Zkoušel jsem hodně alternativ a nejsnadnější mi přijde každé odpoledne pustit na pár hodin Robozonky. Člověk nemusí sedět u PC či mobilu a hlídat půjčky.

Na jednu stranu oceňuji Váš subjektivní názor, ale možná to bude znít trochu krutě, nebyl jsem na něj ani trochu zvědavý. A už vůbec mne netrápí to, aby “skupina uživatelů, kteří nemají čas, či chuť na něco klikat” netrpěla. Já jsem vznesl dotaz na Zonky a proto očekávám odpověď od Zonky. Rozhodně nejsem z těch, kdo by potřebovali pofoukat bolístku, ale v situaci, kdy je většina investorů se stávající situací výrazně nespokojena, prostě nechápu, proč Zonky neudělá některé naprosto jednoduché kroky ke zlepšení situace. A už vůbec nechápu, proč se nechce vyjádřit k tomu, proč vlastně roboty za této situace podporuje.

Stačilo by cokoliv z následujících bodů:

  1. zrušit přístup robotů
  2. omezit max. sumu investice
  3. omezit přibírání investorů, tak jako tomu bylo v počátcích

Za jako nejméně bolestivý a hlavně naprosto logický a pragmatický krok považuji hlavně bod č.1.
Takže Dominiko, stále čekám… :wink:

No, čistě subjektivně, proč máte pocit, že zrovna Váš způsob ovládání investování je nadřazen nad způsobem, který využívá jiná než zrovna “ta Vaše” skupina investorů? :roll_eyes: Já zase například nevyužívám rezervace, protože mi nevyhovují a nestačí, přesto chápu, že pro jinou skupinu investorů je to vcelku vhodný a používaný nástroj.

Nedávno došlo, nemýlím-li se k navýšení poměru rezervací vůči přímému investování a tak jako si při rezervacích stoupnete do řady, uživatelé robotů na tom nejsou o moc lépe, soutěží navzájem mezi sebou o malé množství půjček, které po ukrojení rezervací zůstaly ve hře, a ve finále také čekají, až na ně dojde řada, jen není pevně definována posloupností, ale místo toho řízena statistickou úspěšností. Ano ruční investor trpí nejvíce. :neutral_face:

Myslím, že v současné situaci prostě nelze plnohodnotně uspokojit všechny, ale úplné vytlačování/zakazování celých skupin investorů není řešení. Myslím, že společnost Zonky/Benxy vydala dost prostředků na to aby základnu investorů vybudovala a nemyslím, že by bylo v jejím zájmu někoho zcela odstřihávat.

Nejférovější řešení, které bych viděl jako snadno realizovatelné, by mohlo být, že by se celý zbytek půjček po odkrojení institucionálního investora a rentiéra rozdělilo spravedlivě na 3 díly, tedy rezervace, ruční investování a roboty. Pak by měli zhruba stejnou šanci všichni. A když bude v nějaké skupině příliš těsno, není problém přejít do jiné, ne?

Nebo co nějaký systém založený na astrologii, třeba každou šestou středu v měsíci by půjčky mohli investovat jen blíženci v ascendentu raka apod… :nerd_face:

Nicméně sebekomplikovanější řešení nevyřeší jádro problému, které rozhodně není v robotech či rezervacích, ale v nedostatku půjček na trhu :mask: a v menší míře též v podílu institucionálu.

2 Likes

Máte na věc veskrze velmi rozumný názor. Lze konstatovat, že by se s ním dalo i souhlasit. Pouze však za předpokladu, že by se k robotickému investování používala oficiální aplikace od Zonky (alaa např. Mintos), která však neexistuje. Zpronevěra původní podstatě “lidé lidem” je už dávno fuč, což je prostě holý a snad i pochopitelný fakt, ale podporovat ještě k tomu cizí aplikace za tohoto stavu mi přijde nesmyslné, dokonce až nedůstojné…

No, ono to ale není tak úplně pravda. Většina robotů, především pak Robozonky jsou vystavěné na oficiální API, kterou Zonky připravila právě pro tvorbu aplikací třetích stran. Nelze asi vyloučit, že někdo mohl koupit tablet a strčit ho do pracek číslu 5, ať tam kliká ručně přes appku, nebo browser, ale takových případů bude, dle mého názoru, minimum. :joy:

A nutit někomu hypotetickou domácí aplikaci, to je jako by jste trval na tom, že kdo má email u Seznamu nebo Gmailu, bude povinen používat jejich webové rozhraní, případně oficiální aplikaci, namísto nadstavby jím zvolené z nepřeberného množství aplikací pro správu emailů, (např. Outlook, Thunderbird, atp.) … které mnohdy nabízejí výrazně lepší funkce a služby. :thinking:

Řešení s API umožňuje férový, jasně definovaný, datově nenáročný a bezpečný přístup do systému Zonky a je jen na uživatelích jaké si připraví uživatelské rozhraní, či možnosti nastavení. Ještě tak řešit krom podoby mobilní appky navíc i funkce autoinvestu přímo od Zonky … :face_with_head_bandage:

2 Likes

@TOSEMJA Máte to tam! :slight_smile:

Bohužel s tím nemohu souhlasit. Rezervace, jak jsou koncipované v mobilní appce, jsou aspoň pro mně nepoužitelné. Chci udržovat vyvažené poměry skrz ratingy, což mobilní appka rozhodně neumožňuje. A řekl bych, že odmítám 70-80% rezervací, co mi nabízí, protože třeba nemám zájem půjčit důchodci na dárky pro vnoučata na dobu 7 let, který navíc má u vás 3. půjčku. Pokud by bylo možné royumně nastavit pravidla, tak bych to považoval za použitelný.

Dobrý den, @jay.a.key,

rezervací si můžete v aplikaci nastavit hned několik, a jednotlivé rezervace pak měnit nebo mazat podle toho, o jaké úrokové sazby máte zrovna zájem.

Nicméně hlavním důvodem, proč jsme zrušili původní matici, je právě to, že takto jsou rezervace připravené na rozšíření a přidání nových parametrů. Do budoucna si tedy budete moci nastavit např. Zdroj příjmu, Kraj aj.

Dominika