Technická správnost / transakce

Dobrý den,
pevně věřím že je vše v pořádku, ale s přibývajícím časem (a penězi) na Zonky se mi tahle otázka v hlavě vrací.
Používám primárně Android aplikaci a rezervace. Už několikrát se mi stalo, že jsem se někde uklik či uswipenul a nebyl jsem si úplně jistý, jak se aplikace zachovala. Např. dnes jsem odmítal nějaké rezervace a ještě před tím než úplně zmizely jsem použil tlačítko přijmout vše.

Předpokládám, že všude kde je třeba používáte transakce, tak jak je to ve finančním sektoru nutností. Chtěl jsem se ale zeptat, jestli máte nějaký další mechanizmus který zajistí, že se někde nějaké peníze neztrácí. Např. EOD checksum job porovnávající množství peněz odečtených z účtu a připsaných půjček.

Díky,
Tonda

Krásný den, @antonin,

děkuji za dobrý dotaz.

Všechny platební transakce klientů podléhají v Zonky řadě kontrol. Smyslem těchto kontrol je zajistit, aby žádná z těchto transakcí nebyla špatně odeslána či připsána. Kontroly jsou rozděleny na dvě hlavní. Jedna probíhá průběžně během pracovního dne (D+0 kontrola) a druhá následující pracovní den na zaúčtovaných datech z předchozího pracovního dne (D+1 kontrola). Co vše je předmětem kontroly, Vám z bezpečnostních důvodů bohužel nemůžeme sdělit, ale to co popisujete, je též kontrolováno.

Další hledisko je UX v aplikaci, které jsem s kolegy probírala, a podíváme se na to. Pomůže nám případně i Váš názor, co Vám vadí, pokud byste nám třeba poslal video, budu moc ráda. E-mail je iva@zonky.cz. Jistý si však můžete být tím, že žádné peníze se u nás např. technickým výpadkem nebo nezdařilou operací rozhodně neztrácí.

Mějte krásný den,

Iva ze Zonky

1 Like