Vymáhání půjčky, úspěšný kontakt,

#1

Dobrý den,

měl bych pár dotazů ohledně průběhu vymáhání půjčky.

Nezajímá mne pouze konkrétní přiložená půjčka ze screenu, ale také, jak se postupuje obecně.

Půjčka ze screenu je momentálně 81. den po splatnosti, před 2 týdny se po 2 měsících podařilo navázat úspěšný kontakt a bylo domluveno s klientem, že nadále bude platit pouze Kč 500,- měsíčně.

Zajímalo by mne, zda pokud nyní dojde ona splátka 500 korun, tak jestli se klient “uzdraví” nebo se mu budou načítat další dny po splatnosti, protože nebude platit plnou částku. Pokud se bude jednat o druhý případ, tak zda vůbec poznám, že mi přišla nějaká taková splátka od klienta. Další věcí, která mne zajímá, jak se to projeví na délku splácení úvěru a co to udělá s úrokem. Tedy jestli se klientovi nějak fixně nastaví úrok, který měl původně splatit, nebo normálně roste díky větší nesplacené jistině. Dále jak se v tomto případě řeší poplatek investora. Také mne zajímá, jestli se s klientem i nadále komunikuje, nebo se mu prostě důvěřuje, že splátku pošle po tom, co 2 měsíce nebral telefon.

Děkuji za odpověď
David

#2

Hezký den, @Fessy,

pokud se s klientem dohodneme na zasílání nižší částky, je to z důvodu, aby klient alespoň něco platil a tak zčásti svůj dluh ukusoval. Nicméně to neznamená, že by se mu tím změnil celý splátkový kalendář. Klient má stále předepsané stejné splátky, tj. když platí méně, stále bude na splátkách dlužit a Vy neplatíte poplatek ve chvíli, kdy je splátka déle jak 35 dní po splatnosti. S klientem dále komunikujeme a snažíme se o to, aby se držel původního splátkového kalendáře.

Obecně se dá tak říci, že v případě, kdy se s klientem dohodneme na nižší částce, se zároveň i snažíme o to se dozvědět, kdy opět bude schopen platit normální sumu a tím se dostat zpět ke splátkovému kalendáři.

O splátce jste pak notifikován standardním způsobem.

Pěkný den přeji,

Zebra-Iva

2 Likes
#3

Dobrý den,

děkuji za odpověď.

Pokud tedy zůstává půjčka po splatnosti i nadále, kdy se poté rozhodne o následném zesplatnění? V případě, že nepošle jednou měsíční splátku oněch Kč 500,. ?

#4

Rádo se stalo.

V případě, že se nám s klientem nedařilo spojit delší dobu před dohodou a pak ihned dohodu nedodržel, může dojít k zesplatnění v ten nejbližší možný termín. Vždy je to o tom, do jaké míry s námi daný klient komunikuje nebo ne, my se snažíme vyhovět, protože nám zkušenosti říkají, že s těmito klienty se spíše domluvíme a ve větší míře se rozplatí. Když pak ale není snaha z druhé strany, nemáme důvod se více snažit a čekat.

Krásný den přeji,

Zebra-Iva

2 Likes
#5

Super, děkuji za Váš čas. :slight_smile:

1 Like
#6

Jsem kdykoliv k dispozici :slight_smile:

Zebra-Iva

#7

Dobrý den, já zkusím pokračovat.
mám 4 zesplatněné půjčky, nějaké i více než rok.
Přesto jak poznám, že se něco změnilo v ztracené částce. Vím, že v listu “Lidé které jsem podpořil” jsou doplněné informace. Ale ztracená částka mi neklesá, ačkoliv tam píšete, že jeden něco minimálního splácí.
Jinak vás chválím! Jedete jako draci.
děkuji

1 Like
#8

Hezký den, @jos.masek,

moc děkujeme za pochvalu, ceníme si toho :slight_smile:

Ne všechny zesplatněné půjčky jsou ztracené, a to zdaleka, v současnosti je v poli ztraceno jen několik maximálně desítek případů. Pokud máte v poli ztraceno nenulovou hodnotu, podíváme se na to, ideálně mi napište na adresu iva@zonky.cz, abychom se na to detailněji podívali.

Mějte krásný den,

Iva ze Zonky