Dobrý den, můžete mi prosím vysvětlit jak se mi mohou ze dne na den v portfoliu ukázat pujčky které mají třeba 16 dní po splatnosti (1000320212, 1000191746) nebo dokonce 46 dní po splatnosti (1000422933) a den předtím se fe filtru neobjevovaly.
Neměla by každá půjčka začínat prvním dnem po splatnosti?
Nahodou nemeli odklad kvuli COVIDu? V tomto pripade si myslim, ze jakmile skoncil v listopadu odklad, tak mohou byt v prodleni. Jenom takova teorie…
Ano, všechny 3 vypsané mají “covid-19 odklad”
Ale pokud tam je “Na Vaši participaci jsme uplatnili mimořádný odklad splátek podle zákona č. 177/2020 Sb., splátky úvěru jsou odloženy do 31. 10. 2020. I nadále budeme s dlužníkem v kontaktu.”
Neznamená to, že od 1.11.2020 již odklad nemá a čeká se na další termín splatky? A pokud byl již po splatnosti před “covid-19 odklad” měl bych to vidět v problematických půjčkách již 1.11.2020 a ne 16.11.2020 s tím že je po splatnosti 46 dní? To by znamenalo, že již 1.11.2020 byl po splatnosti 30 dní.
To je správný dotaz, jsem zvědavý na odpověď ze zonky
Dobrý den,
rád bych přidal svoji aktuální zkušenost, která s participacemi po splatnosti úzce souvisí Je 18.11.2020 10:27 a já mám ve svém portfoliu 65 participací po splatnosti. Při rozkliknutí (jedno jestli www nebo mobilní aplikace) jich vidím jenom 25 čemuž rozumím, protože přepočet neprobíhá okamžitě, ale s nějakým zpožděním (poslední proběhl 8:00). Jak ale mohu takového výběru věřit, když je tam uvedena participace po splatnosti, u které sami uvádíte, že byla již uhrazena 16.11. viz obrázek(smlouva 1009309586)? Dnes jsou 2 dny poté co došlo k úhradě a mezitím proběhlo nespočet přepočtů a přesto ji mám vedenou po splatnosti.
Čemu tedy mohu věřit a jak mám nakládat se svým portfoliem (přes 5tis. participací), když jsou zde evidentní rozpory mezi podávanými informacemi a skutečností? To přímo souvisí se založeným tématem, kdy se opačně některým investorům zase zobrazí půjčka po splatnosti, která dříve nebyla takto označena.
Mizerná správa “zpráv” je už jen takovým evergreenem, který asi nikdo nikdy nevyřeší. V tom množství co mi denně chodí je načítání po 5-ti kusech vážně komické a “přehledné”.
Díky za ověření příčin zpoždění podávaných informací a jejich relevanci.
Comba
Dobrý den, @242511,
smlouva 1009309586 je vedena správně jako po splatnosti. Na obrázku můžete vidět, že měsíční splátka je 6 439 Kč, klient ale poslal 6 434 Kč. Je tam tedy ještě 5 Kč nedoplatek.
K těm participacím po splatnosti, můžete mi, prosím, poslat print screen?
Co se týká zpráv, tak aktuálně s pár investory testujeme nové filtry, které brzy spustíme na všechny.
Dominika
Dobrý den, @dytrych, ano, máte pravdu. DPD se znovu klientům počítá od 1. 11. 2020 ale zobrazujeme je až po první splátce, což je i chvíle, kdy se participace stává po odkladu znovu prodejnou.
Dobrý den,
děkuji za vysvětlení, proč je participace stále vedena po splatnosti. Bude ale někdo klienta kontaktovat, že takový nedoplatek vzniknul? Ve vymáhání, ani dnes (3 dny poté), stále taková informace chybí a zbytečně narůstá délka “neplacení” a tím pádem i “sleva” pro případný odprodej (viz níže).
Aktuálně eviduji 11 participací po splatnosti (web i mobil ukazuje 14) a moje poznámka směrovala na to, že zobrazovaná data (jedno jestli www či mobilní) nejsou aktuální vůči skutečnému stavu věcí. Chápu, že přepočet nějakou dobu trvá, ale v mobilní aplikaci dokonce ani nevidím informaci, kdy naposledy byla data aktualizována (doporučuji tuto informaci doplnit někam na dashboard, na www lze tuto informaci dohledat). Možná právě kvůli tomu se mi už stalo, dnes opět, že mi přijde následující informace “Protože dorazila splátka k příběhu od zonky370379, má vaše investice nižší hodnotu. Vracíme vám ji tedy do portfolia. Můžete ji samozřejmě znovu nabídnout k prodeji.” Není to však způsobeno tím, že by na sekundáru participace ležela dlouho, ale protože data stran “opožděných plateb” nebyla aktuální. Tím pádem jsou oba portály, www i mobil, spíše “semi-online” než skutečně online.
Ohledně zpráv a jejich možnosti třídění, vyhledávání apod. bude každý krok kupředu, na tom se snad nedá už nic zhoršit.
Comba
Dobry den,
to co pisete ale nekoreluje s:
I presto, ze ma status “Covid-19 odklad” takze do 31.10.2020 a dne 10. 11. 2020 se uzdravil, presto nejde prodat.
Dobrý den, @comba,
klientovi šlo upozornění emailem i SMS 16.11. (splátku má 15.tého), zítra mu půjde další upozornění.
Máte pravdu, že v mobilní aplikaci není vidět, kdy byla data aktualizována. Již to máme v seznamu podnětů a čeká to na prioritizaci.
Na filtrování zpráv se již můžete podívat.
Dominika
Pardon, měla jsem napsat po datu první splátky.
Já si myslím, že klient vůbec netuší, že připsaná platba je o 5 korun nižší, takže prodleva 3 dnů s dalším upozorněním na neuhrazení a možnou pokutu bude spíše generovat kolotoč zbytečných otázek a odpovědí. Při takto marginálním rozdílu by to chtělo upomínkovat dříve/okamžitě, protože neočekávám, že klient bude posílat pětikačku jiným platebním příkazem. To je spíše podnět pro změnu mechanismu na straně vymáhání.
Filtr na zprávy jsem zkusil a má to pořád jednu podstatnou vadu a tím je počet zobrazených zpráv (5). K čemu je filtr, když mi těch zpráv chodí denně desítky a tudíž i po aplikování filtru stejně nepůjde vidět potřebnou/podstatnou část z nich. Zde vidím ještě pověstný prostor pro zlepšení.
Comba
Děkuji za Vaše podněty. Ráda je předám kolegům.
Doufám, že se brzy objeví zprávy i v aplikaci když už se hnulo s těmi filtry
Dobry den,
ve svem portfoliu jsem dnes nasel dalsi nepochopitelnou vec:
25.11.2020 napisete, ze se klient (1000118855) uzdravil a dnes 30.11.2020 vidim, ze je 5 dni po splatnosti.
Neda mi to a musim se zeptat. Jak je to mozne?
A nemá klient zrovna 25. dne v měsíci nastavenou splátku ?
26. by byl 1. den po splatnosti a 30. by byl 5. den po splatnosti.
Prostě toho 25. poslal to co dlužil a od 26. je opět v prodlení.
Bohuzel z historie splaceni nedokazi rozkodovat…
Pokud udaj “Klientovi byla zaslána informace (SMS, e-mail, platformní notifikace) o tom, že k nám na Zonky zatím nedorazila úhrada jeho posledního splátkového předpisu.” znamena den kdy mela prijit splatka, tak by nam to meli toho 26.11. dat do “Zobrazit informace o tom, jak půjčku zachraňujeme”.
Myslim si, ze den splatky je udaj, ktery by jsme meli videt.
Dobrý den, @dytrych,
je to přesně tak, jak píše Sauron. Klient má nastavenou splátku na 25.
Den splátky můžete vidět jak v mobilní aplikaci (“Příští splátka”), tak na webu (“Další platba”).
Dominika