Pár dotazů od nováčka

Dobrý den,
jsem jako investor nováček a měl bych pár spíše technických dotazů:

  1. na tržišti vidím u půjčky kolikátou půjčku žadatel má, ale z hlediska je velký rozdíl, zda má žadatel 5. půjčku a předchozí 4 již zaplatil a nebo má 5 půjček najednou. Velký rozdíl mezi rizikem a jistotou. Nebylo by možné toto nějak zohlednit v náhledu žádosti?
  2. proč při stejném filtru vidím na mobilu na sekundárním trhu jiné údaje, než ve webové aplikaci? Mám nastavený filtr “Jen s možností investovat”, na mobilu nevidím nic, což je v danou chvíli v pořádku, ale na webu v počítači se mi zobrazuje několik půjček se statusem “Prodej této půjčky je pozastaven”. Proč, když do nich nemohu investovat?
  3. celkem mě trápí odhlašování účtu v počítači. Chápu, že jde o bezpečnost, ale toto je trochu extrém. Dojdu si na kafe, nebo na záchod a investorský účet je odhlášený. Neplánujete uživatelskou možnost nastavit timeout pro odhlášení na riziko uživatele? Jako investor potřebuji být stále online a rychle reagovat a neustále přihlašování to neulehčuje. Používám např. u FIO E-broker a takový nesmysl tam není.
  4. Námět na úpravu notifikací v mobilní aplikaci … většinu dne jsem v práci a pípá mi celý den počítač, ale v tu dobu zbytečně i mobilní telefon. Nebylo by možné někde udělat nějaké tlačítko na rychlý mute notifikací na mobilu, kterých bych mohl notifikace jednoduše z hlavní stránky vypínat a zapínat?

Děkuji,
Petr

Krásný den, @PetrM,

děkuji za dotazy a vítejte u nás :slight_smile:

Pokud je na tržišti štítek 2.,3. půjčka, znamená to, že u nás má klient další aktuálně splácené závazky a má je splácené dobře. Pokud by byl ve splácení problém, další úvěr bychom klientovi nedali. U každé půjčky pak samozřejmě hodnotíme, zda klient bude mít na splácení tak, abychom ho přilišně nezatížily, mezi dalšími desítkami faktorů, na které se při přípravě nabídky díváme. Vše jsme tak u půjčky, kterou vidíte na tržišti, dostatečně vyhodnotili.

U druhého problému/otázky bych ideálně potřebovala zaslat prinstcreeny webu i aplikace. Není třeba možné, že se mezitím půjčka již prodala? Museli bychom se podívat datově, jinak jsou filtry totožné a měly by se Vám tak ukázat stejné půjčky.

Odhlašování po 5 minutách neaktivity je ten nejdelší časový limit, který je v souvislosti s platností směrnice PSD2 od 14. září možný. Máme licenci platební instituce a spadáme pod dohled České národní banky, dobu pro odhlášení tak splňovat musíme, bez toho bychom nemohli v provozování platformy pokračovat. Směrnice PSD2 upravuje a zpřísňuje ověření klienta účastnícího se finančních transakcí a má významné požadavky mj. na banky a sdílení dat, se souhlasem tak nyní můžete všechny své účty u různých bank spravovat z jedné aplikace. V tomto spatřujeme veliké možnosti pro zvýšení naší produkce na tržišti a změnu vítáme.

Notifikace si můžete ztišit přímo v aplikaci, případně si ztišit celý telefon, nicméně kolegům ve vývoji mobilní aplikace námět ráda předám :slight_smile:

Mějte krásný den a pokud by Vás cokoli dalšího napadlo, dejte mi vědět.

Zebra-Iva

Dobrý den, @Zebra-Iva
děkuji za odpověď.

Je to tedy tak, že ten štítek o počtu půjček opravdu znamená počet aktuálních půjček? Nikoliv historický počet včetně již splacených? Tzn. štítek “3. půjčka” indikuje, že klient má již 2 půjčky, které běží a o třetí žádá?

Neaktivitu jsem obešel plug-inem v prohlížeči, který stránku pravidelně obnovuje. Směrnici chápu, ale pracovat se s tím nedalo (krom toho bych o těch 5-ti minutách polemizoval, k odhlašování rozhodně docházelo podle mě i dříve … otázkou je, kde dochází k resetu počítadla aktivity) :slight_smile:

Notifikace jsem vyřešil také, ztišit kvůli jedné aplikaci celý mobil není zrovna rozumné řešení, ale aspoň jsem nastavil zvuk, který není tak iritujicí pro mé okolí :wink:

Napadl mě ještě jeden námět. Mám-li v aplikaci čekající rezervaci(e), mohla by ta záložka s rezervacemi být nějak zvýrazněná, aby to bylo na první pohled poznat? To je z hlediska programátora úprava na pár minut ale určitě to zpřehlední o něco aplikaci. Nevím, zda by to i někdo další využil. Stejně tak by mohla být zvýrazněna i záložka na sekundární trh, pokud tam aktuálně něco je.

Děkuji, Petr

@PetrM rádo se stalo :slight_smile:

Ano, klient má dvě aktuálně splácené a třetí jsme mu nyní schválili.

Jsem ráda, že jste si se vším poradil, každému z nás vyhovuje něco jiného, já na telefonu v práci nejsem například vůbec :slight_smile:

Co se posledního námětu týká - notifikace si u rezervací můžete nastavit tak, abych chodily pokaždé, co Vám rezervace padnou, také ale předám dál, ikona čísla by se tam třeba vešla.

Zebra-Iva

@Zebra-Iva

notifikace nastavené mám, ale znáte to, jste v práci, přijde Vám 20 notifikací během chvíle, které smažete, protože se tomu zrovna nemůžete věnovat (věřím, že většina investorů toto nemá jako práci a tudíž nemůže reagovat hned … extra u rezervací, kde není třeba reagovat hned s ohledem na jejich lhůtu pro vyřízení) a pak zapomenu, že jsem tam vlastně něco měl a i přesto, že do aplikace chodím stále, protože se ovládá mnohem lépe, než web, tak mi chybí nějaké drobné upozornění, které by identifikovalo, že se jak na sekundárním trhu, nebo v rezervacích něco nachází. Ikonka by to řešila, nebo třeba jen jiné podbarvení textu. Řešení by bylo jistě jednoduché :wink:

Hezký den, Petr

Hezký den, @PetrM,

podněty jsem předala, děkuji za ně :slight_smile:

Krásný den,

Zebra-Iva

Dobrý den, @Zebra-Iva,
dovolím si ještě navázat na tu diskuzi o 5-ti minutovém timeoutu na odhlášení.
Celkem bych si to dovolil rozporovat. Podle mě je technicky někde chyba a reset toho počítadla na 5 minut se neresetuje správně všude. Třeba nyní ( a už se mi to stalo opakovaně) jsem pracoval na dashboardu, následně jsem se na cca minutu odmlčel a při dalším kliknutí jsem byl odhlášen.
Častokrát odejdu od počítače na záchod, nebo na kávu což také není 5 minut a také jsem následně odhlášen .
Nevím, jak je u vás technicky těch 5 minut řešených, ale rozhodně to nefunguje vždy správně. Já bych čekal, že reset počítadla nastane vždy po každém kliknutí a každé akci v rámci loginu.

Petr

Krásný den, @PetrM,

děkuji za zpětnou vazbu.

Časovač pro odhlášení po 5 minutách kontroluje aktivitu proti našim zdrojovým systémům a nikoli pouze proti pohybu myši, časovač se resetuje po každém provolání BE. Pokud jste se tedy díval na dashboard, aniž byste někam klikl, časovač jsme neresetovali.

Více detailů je ale již součástí naší bezpečnostní politiky a nemohu se k nim dále vyjadřovat.

Prosím, můžete se zaměřit na to, zda jste během 5 minut někam klikl? Ráda to kolegům případně předám.

Mějte krásný den,

Iva ze Zonky

Dobrý den, @Zebra-Iva,
rozhodně jsem klikal. O pouhém pohybu myši bych se ani nezmiňoval. Proklikával jsem se dashboardem (zrovna za účelem, když jsem Vám psal na email) a než jsem se doslova otočil, stránka se odhlásila. Byla to max. minuta neaktivity a rozhodně ne 5 minut. Ani bych to nezmiňoval, kdybych si tohoto nevšiml již opakovaně. Bohužel zpětně nedokážu identifikovat, jak přesně jsem v danou chvíli klikal, ale coby člověk z IT si podobných věcí velmi všímám.

S pozdravem,
Petr

Hezký den, @PetrM,

jak jsem se dozvěděla, na dashboardu jsou některá data, která se cachují a neprovolávají tak přímo z backendu. Za nepříjemnost se omlouvám, bereme to jako podnět na zlepšení, za který moc děkuji a budu na to myslet a připomínat se.

Mějte hezké odpoledne,

Zebra-Iva