Tak.
Tuším včera jsem reagoval na něčí příspěvek ohledně nedostatečného zabezpečení při přihlašování do mobilní aplikace po aktualizaci Appky a ujišťoval ho, že při výběru peněz z peněženky je posílána “bezpečnostní” sms na mobil a že to jinak nejde vybrat.
Omyl ! ! !
Teď jsem si vybral z peněženky peníze a jen mě to vyzvalo k opakovanému zadání 4 místného PINu, což mi tedy přijde jako neúmyslný bezpečnostní krok zpět.
@SAURON to určitě ověřím, každá platba by měla být autorizována pomocí SMS.
Posílal jste peníze na ověřený účet? Jaký typ telefonu, prosím máte?
Děkuji.
Zebra-Iva
Ano, ověřený účet, jako vždy.
Nikdy se mi nestalo, že by byl po mně vyžadován PIN namísto ověřovacího kódu v sms na registrované číslo.
Appka běží na tabletu Lenovo Yoga tab 3 s datovou sim kartou.
Ovšem ty sms zprávy mi chodí normálně na mobil s hlasovou sim kartou, jejíž telefonní číslo je registrováno v účtu na Zonky.
Stalo se mi to ale opravdu poprvé. Teď po aktualizaci poslední verze Zonky App.
Hezký den, @SAURON,
ověřila jsem to u vlastníka produktu, sama jsem si toho také nevšimla, a v aplikaci se nově platba ověřuje již jen pomocí PIN. Je to dané spárováním zařízení s daným účtem a ověřenou aplikaci tak považujeme za dostatečně bezpečnou a postačuje jen zadání PIN.
Mějte krásný den,
Zebra-Iva
No ještě, že tak. Opisování kódů z sms bylo jak návrat o deset let zpět. Ale všechny banky a fintechy zareagovaly rychle a už jen málokde se opisuje sms při každém požadavku/přihlášení.
Zajímavé.
Mám účet u České spořitelny, Poštovní spořitelny, Monety a Sberbank a všude vyplňuju sms, jen u Sberbank je plovoucí kód na tokenu.
U všech vyplňuju při pohybech peněz a při přihlašování kódy. Mluvím tedy o webových verzích, ne mobilních aplikacích.
Takže jsou všichni 100 let za opicema teda ? ? ?
Ano. Až na Monetu. Tu máte nějak blbě nastavenou, protože nic neopisuji, vše hezky otiskem prstu tak, jak se sluší a patří na 21. století. A ten zbytek neznám a nemám důvod zkoušet, ale je možné, že to bude stejný problém jako u Monety…
Nerozumime si, mluvim o webové verzi na PC, ne mobilnim bankovnictví.
Chapu, ze na mobilu se to řeší otiskem prstu, to je jasny.
Tak to je možné. Mám to jako stále početnější většina uživatelů - webové rozhraní vůbec neřeším, mobilní aplikace jsou daleko pohodlnější a vždy při ruce. I proto se vývoj dnes soustředí v první řadě na ně. Nicméně třeba moje primární banka Airbank řeší vše propojením s mobilní aplikací, přihlášení i podepisování. Snad se to rozšíří všude.
No a vidíte, v Zonky to tak není.
Je spoustu investorů, co mobilní Aplikaci nepoužívají vůbec.
A Zonky samotný, po vydání mobilní Aplikace, nyní přepracovává dashboard ve webové verzi a pár superinvestorů je v beta testu.
Já používám obojí. Investuji přes mobilní Appku, ale pokud něco hledám, webová verze je nutnost.
Nevím, jak jste na Zonky dlouho, ale pokud máte tisíce nebo desetitisíce investic, je NEREÁLNÉ to dohledávat v Appce.
I tržiště je ve webové verzi mnohem přehlednější o seznamu investic ani nemluvě.
Mobilní Appka je rychlejší na investování a čtení zpráv. Když jich denně dostanete 100-300, v PC by z toho člověku jeblo, načítá se to po 5ti zprávách.
A tak teď mě napadá, že by toto mohla Iva zebra poznamenat do vylepšení.
Jinak spoustu investorů si exportuje data ze Zonky do excelu a do Stonky a celkově se v tom dost přehrabujou a myslím, že koukat do 5ti palcového displeje a řešit při tom seznam deseti tisíc investic není to pravé ořechové.
Mimochodem, na jednom P2P foru proběhl dotazník, kdo jak investuje. Výsledek je takový, že většina investuje ručně bez mobilní Appky.
Za mě bylo vydání Appky obrovský krok vpřed a zrychlení investování v “klikacích závodech”, ale bez webové verze si to ani nedokážu představit.
Už jen ten nový dashboard bude parádně přehledný.
Máte pravdu, že početnější skupina uživatelů má raději všechno mobilní, ale u Zonky tomu asi nikdy nebude a ani nemůže být
Tady asi trošku off-topic, ale k tomuhle se připojuji. Mobilní aplikaci nepoužívám, tak to v ní nedokážu posoudit. Ale když se přihlásím na webové Zonky, rozkliknu si “328 nových zpráv”, tak jediná rozumná věc je “označit všechny jako přečtené”, protože načítat to po pěti ještě s rolováním nahoru a dolů je opravdu zcela nepoužitelné.
Tak nevím, zda už to tu někdo řešil, ale teď jsem si všiml, že ve webové verzi peněženky při filtru “Blokované” se mi načte jen první stránka a dál se to na další stránky nenačte. U “Příchozích” a “Odchozích” to jde normálně.
Děkuji za ohlášení, podíváme se na to.
Zebra-Iva