Rezervační systém zooking - obecné dotazy


#1

Pokud vás zajímá cokoliv, jak zooking funguje, prosím ptejte se zde! Zároveň věřím, že zde najdete i odpovědi, na co jste se chtěli zeptat :slight_smile:


Zonky rezervační systém - zooking
Zonky rezervační systém - zooking
Zonky rezervační systém - zooking
#2

Jak velkou část půjčky plánujete ponechat pro “volný trh”, resp. jak velkou zablokovat pro rezervace. Při testování část blokovaná pro rezervace narůstá, ale jaký je plánovaný cílový stav po plné integraci rezervačního systému?


#3

@Tec

poměr bude variabilní a zatím přesně nevíme, jaká část půjčky do rezervací půjde. V tuto chvíli jde do rezervací 5 % hodnoty půjčky.

Pěkný den

Zebra-Iva


Zonky rezervační systém - zooking
#4

Dobry den,

  • bude rezervacny system spristupnen pouze pro superinvestory, nebo vsem?
  • bude mit vliv investovani na volnem trhu na poradi ve fronte?
  • bude mozne potvrzovat pres API? (predpokladam, ze jo, kedze vas web vyuziva API)

Diky


#5

Ve foru o testování zookingu jsou 2 obecná témata, ve kterých zonky schytává kritiku - “proč jenom appka a ne web” a “systém je na nic, malá částka, chybí API, nepoužitelné pro seriózní investování”.
Mě to dáva smysl. Domnívám se, že se zonky snaží do komunity investorů nalákat nové tváře. Zooking vůbec není určen pro vás, kdož používáte roboty a celý den sedíte u webu. Naopak má právě vám vzít exkluzivitu na vyšší ratingy a umožnit je zainvestovat začínajícím nováčkům. Částka tomu odpovídá, nováček potřebuje co nejvíc malých půjček a ne si nabít ústa na jednom velkém Déčku. Navíc jde teď o investory, kteří právě nebudou sedět 24/7 u počítače, jednou za 13 hodin má v týhle republice mobil v ruce už opravdu každý.
Podle mě je to promyšlený krok, jen je třeba si uvědomit jestli patříte do skupiny pro kterou je cílen.


#6

Dobrý den, @bear,

rezervační systém je v tuto chvíli zpřístupněn jen pro superinvestory, protože je ve fázi testování, kdy chceme vychytat co nejvíce chyb, aby se v ostrém provozu, který bude již na všechny, chyby neopakovaly. Zooking bude spuštěn pro všechny začátkem roku 2019 :slight_smile:

Investování na klasickém tržišti a rezervační systém pojedou paralelně vedle sebe, pořadí ve frontě nebude ovlivňováno chováním na klasickém tržišti.

Posledním bodem konkrétně myslíte co, prosím?

Zebra-Iva


#7

@Jumphy

moc Vám děkuji za milá slova, velmi si jich vážíme. Víme, že se objevila řada chyb, které mnoho investorů vedlo k tomu, že si mysleli, že se v podstatě jinak než přes rezervační systém nedá investovat. Vše opravíme a věřím, že si rezervační systém sedne tak, jak má, konzervativnější investory neodradí a jak píšete, vyjde vstříc investorům více využívajících technologie, kteří nestíhali do půjček investovat.

Tak ještě jednou děkuju, potěšil jste nás :slight_smile:

Zebra-Iva


#8

Dobry den,

dekuju za odpovedi.

Posledni bod: bude mozne potvrzovat rezervace pre API?
API dokumentace je zde https://zonky.docs.apiary.io/#

DIky


#9

Ohledně částky celkem souhlasím, dávat 200 CZK / investice a mít radši více investic považuji za dobrý směr. Zkusím ale trochu oponovat u ostatního:

  • Konkurence robotům – ano, rezervační systém je takový polorobot. Ano, může to znamenat, že se bude s robotem investovat pomaleji, protože ostatní dostanou podobné šance, ale to už je život. Aspoň za mě to není ten důvod ke kritice.
  • Není to 100% náhrada robotů. Rozhodně ne ve chvíli, kdy se chci držet nějaké struktury portfolia, ale v aplikaci i na webu se tyto informace objevují s různým zpožděním. (Když to bylo jednou za den okolo 3:00, bylo to sice pomalejší, ale věděl jsem lépe, s čím mám počítat…) Možná je tedy zooking krok správným směrem (rozhodně nevidím smysl v nějaké rychlé klikačce – čas je drahý, vyrušení také), ale zatím je použitelnost omezená.
  • Za mě je tu trochu obava, jak moc bude reálné investovat bez zookingu, který pro mě (aspoň zatím) není dostatečně použitelný. Momentálně to problém není, těch pár rezervovaných procent pro mě problém není. Problém by to byl, kdyby se zooking výrazně rozšířil (tzn. nešlo by prakticky investovat bez něj v zajímavých objemech), aniž by se stal použitelnějším.

Co pro mě znamená použitelnější? Vidím tu dvě možnosti:

a. Umožnit automatizaci nástrojům třetích stran tedy nabídnout k němu API. To by například RoboZonky umožnilo automaticky potvrzovat/zamítat rezervace a případně z toho část nechat na uživateli. Nemyslím si, že by se tím narušil smysl zookingu, naopak by někteří uživatelé mohli rychleji reagovat (vč. odmítnutí) a tím případně dát šanci dalším.
b. Přiblížit možnosti zookingu RoboZonky – a nejde jen o možnosti filtrování, ale i o praktické možnosti držení se nějaké struktury portfolia. (Ironicky, Zonky doporučuje nějaké struktury portfolia (konzervativní/balancované/progresivní), ale už nenabízí dostatečně dobré nástroje, jak se toho držet. – vizte výše moji připomínku k nepředvídatelně zpožděným informacím.)


#10

Allima e hlásí cbybu dat nejde nic rezervovat


#11

@v6ak dobrý den :slight_smile:

Umožnit automatizaci nástrojům třetích stran tedy nabídnout k němu API. To by například RoboZonky umožnilo automaticky potvrzovat/zamítat rezervace a případně z toho část nechat na uživateli. Nemyslím si, že by se tím narušil smysl zookingu, naopak by někteří uživatelé mohli rychleji reagovat (vč. odmítnutí) a tím případně dát šanci dalším.

  • tohle v plánu nemáme určitě, smysl nám to postrádá, rezervační systém je konkurence pro roboty, větší šance pak pro ty, kdo roboty nemají

Přiblížit možnosti zookingu RoboZonky – a nejde jen o možnosti filtrování, ale i o praktické možnosti držení se nějaké struktury portfolia. (Ironicky, Zonky doporučuje nějaké struktury portfolia (konzervativní/balancované/progresivní), ale už nenabízí dostatečně dobré nástroje, jak se toho držet. – vizte výše moji připomínku k nepředvídatelně zpožděným informacím.)

  • zde souhlasím s tím, že máme na čem zapracovat a budeme v tom dále pokračovat.

Do budoucna máme samozřejmě v plánu možnosti rezervačního systému rozšiřovat na větší část půjčky, ale vždy to budeme dělat s rozumem, aby zde byla vždy šance využívat webové stránky i aplikace třetích stran.

Do obrovské míry nám záleží na spokojenosti Vás, investorů, ale bohužel zde nikdy nebude prostor každému jednotlivému naprosto ve všem vyhovět.

Za podněty mockrát děkuji a přeji krásné svátky,

Zebra-Iva


#12

Dobrý den,

pokud máte problém s rezervacemi, pošlete nám, prosím, printscreen obrazovky již do této diskuze o testování:

Je možné, že se snažíte investovat do půjčky, která je již plně zainvestovaná a část připadá již jen na rezervace, ale místo ve frontě nepadlo na Vás. Zatím totiž není aktivní filtr na půjčky, kde zbývá již jen část k rezervaci a jsou viditelné v aktivních půjčkách - z tohoto důvodu jsme včera vypnuli testování na půjčky v délce 6-47 měsíců, protože ty jsou hned pryč a všechny hrozně mátlo, proč do nich nejde investovat.

Zebra-Iva


#13

Naprostý souhlas. Chápu, že některým uživatelům autoinvestu se ten systém moc nezamlouvá, protože na ně zbyde méně půjček, ale já osobně vítám, že na mě lukrativnější půjčky v rezervaci počkají, ne každý má čas a chuť sedět neustále na autoinvestu nebo v řádu sekund reagovat na mobilní notifikace. I když občas autoinvest (ač nerad) sám používám, je podle mě fér dát šanci i ostatním, jinak Zonkám hrozí, že tu zbyde pár velkých investorů s autoinvestem a zbytek časem odejde, protože je ty závody o nejlepší půjčky přestanou bavit.


#14

Za sebe musím zopakovat, že je to nepochopení. Na jednu stranu ano, úplně ideální by samozřejmě bylo, kdybych ke každé půjčce měl přístup prvně já a pak až ostatní, ale naprosto chápu, že to takto nemůže fungovat. :slight_smile: Jde mi především o to, aby Zonky bylo použitelné s rozumným (tj. ideálně s co nejmenším) množstvím manuální práce. To mi zatím zajišťuje robot.

Popravdě nevidím úplně kolizi mezi rezervacemi a roboty. Pokud by robot mohl potvrdit/zamítnout rezervace, šlo by jen o možnost upřesnění strategie. Pak ať do rezervace jde klidně 100 %, roboti a lidé zde budou mít stejné šance. Pro ostatní by byl rozdíl jen v tom, že robot v případě nezájmu o půjčku ji může prakticky okamžitě zamítnout a tím ji nechat někomu dalšímu, zatímco člověk si přirozeně může dát na čas.


#15

Dobrý den, bude aplikace rozšířena i na starší androidy? Mám 4.4 a nemohu tak používat aplikaci Zonky.

Děkuji a hezký den.


#16

Hezký den, @Skinvestment,

rezervace budou možné pouze v androidu 5.0 a vyšším, nižší verze bohužel neodpovídají bezpečnostním kritériím.

Zebra-Iva


#17

Hezký den, @v6ak,

ověřovala jsem i pro 100% jistotu u kolegů a toto v plánu nyní určitě nemáme, část tržiště bude klasická a část určená na tržiště. Systémy pojedou paralelně vedle sebe :slight_smile:

Zebra-Iva


#18

Hezký den, @bear,

rezervace jsou přístupné pouze z mobilní aplikace, jejíž API není veřejné. Z veřejné části jde jen zjistit, jaká část půjčky je určena pro rezervační systém a jaká pro klasické testování na tržišti.

Zebra-Iva


#19

Kdy chcete zařadit do rezervací i půjčky kratší než 48 měsíců? Rezervace dlouhodobých půjček za nízkou úrokovou sazbu mi nedávají žádný smysl, takové příběhy si najdu na tržišti, kde mám spoustu času na investování, ale v případě krátkodobých půjček bez robota šanci nemám - zde bych logicky rezervační systém uvítal.


#20

Dobrý den, @RomanSvoboda,

v tuto chvíli rezervační systém pouze testujeme a díky chybám, které jsme odhalili, jsme před Vánoci kratší termíny vypnuli, v rezervačním systému ale budou samozřejmě všechny ratingy a všechny doby.

Máme v plánu ještě kratší termíny pustit, dále o tom budu informovat ve vláknu o testování, další dotazy, prosím, případně pište sem:

Zebra-Iva