Rezervační systém Zooking - Jak to funguje

#1

Krásný den,

pokud jste o rezervačním systému ještě neslyšeli, je právě pro Vás toto téma pro začátek nejlepší.

Shrnu Vám, jak to se začátky Zookingu bylo a kdy jsme rezervační systém spustili pro všechny investory.

Zooking jsme s našimi Superinvestory začali testovat v prosinci 2018. V průběhu testování jsme otevírali rezervační systém nejprve pro delší doby splatnosti u vyšších ratingů a dostávali se až ke všem ratingům a krátkodobějším půjčkám. Objemy pro rezervace jsme kousek po kousku navyšovali a s investory na základě jejich podkladů vychytávali mouchy (o testování se můžete dozvědět v tomto vláknu).

Chystaná revoluce na tržišti aneb Zooking byl pro všechny investory spuštěn 9. ledna 2019.

Jak to tedy vlastně funguje?

Prvně je třeba říci, že rezervační systém je dostupný pouze v mobilní aplikaci. Proč jsme se rozhodli pro mobilní aplikaci má několik důvodů, které spolu navzájem souvisejí.

Mobilní aplikace je relativně nová záležitost, spustili jsme ji na jaře 2018, a pro nás je tak mnohem jednodušší v ní cokoli vytvořit, implementace změn je v důsledku technologií, které používáme, snazší. Je také samozřejmě levnější vytvářet nový produkt jen na jedné než dvou technologiích.
Telefon má také člověk k dispozici u sebe v podstatě neustále, do rezervací je tak okamžitý přístup a obecně jdou trendy směrem k mobilním aplikacím.

Zároveň je ale třeba zmínit, že klasické investování na tržišti neopouštíme, jsme si moc dobře vědomi toho, že ne každý využívá mobilní aplikaci. Tyto dva systémy tak existují paralelně vedle sebe a jak klient nabídku od nás podepíše, půjčka se automaticky dělí na část určenou pro rezervace, 20 - 35 % hodnoty půjčky, a pro klasické investování na tržišti, kam jde zbytek.

Jak to vypadá?

V rezervačním systému máte možnost nastavit si kombinaci jednotlivých délek splácení a ratingu a vybrat půjčky jen pojištěné nebo všechny. Každá kombinace představuje jednotlivé fronty. V příkladu na obrázku výše tak stojím celkem 30 front, v každé jsem na jiném místě, protože v každé frontě před mnou stojí jiný počet investorů.

Fronta se začíná hýbat ve chvíli, kdy se na tržišti objeví půjčka s daným parametrem. Když se tak například na tržišti objeví půjčka ve výši 300 000 Kč, 60 000 Kč je rozděleno mezi investory čekající ve frontě. Přes rezervační systém je možné investovat v tuto chvíli 200 Kč na danou půjčku-rezervaci, tedy místo v této půjčce připadne 300 nejdéle čekajícím investorům. Zároveň se Vám může chytnout rezervace v jiném parametru, současně tak můžete mít více rezervací.

Od okamžiku, kdy se Vám rezervace přiřadí, máte 13 hodin na potvrzení či odmítnutí, po maximálně 13 hodinách tak rezervace přechází na dalšího investora. Cyklus rezervace může trvat celkově 27 hodin, pokud není rezervace využitá, částka se objevuje na proinvestování na klasickém tržišti. Jakmile rezervaci přijmete nebo odmítnete, jdete opět na konec fronty. Takto se fronta stále dokola točí.

Vedle rezervačního systému stále klasicky můžete investovat na tržišti. Zooking má ale dopomoci tomu, aby se místo v těch nejžádanějších půjčkách objevilo i pro menší investory, kteří nemají čas na notifikace o nových půjčkách reagovat ihned, protože všichni víme, že tyto půjčky jsou zainvestované v řádu sekund. Rezervační systém Vám tak šetří čas a máte jistotu, že se na Vás daná půjčka jednou za čas zkrátka dostane.

K obecným otázkám jsme během testování také založili toto vlákno.

V březnu 2019 jsme přidali tři úrokové míry, rezervační systém je také o tyto sazby bohatší.

Zebra-Iva

1 Like
#2

Prosim, slo by do rezervace, po jejim otevreni dodelat tlacitko na zamitnuti rezervace? Ted je tam “Přijmout rezervaci 200 Kč”, ale kdyz ji po prohlednuti detailu chci zamitnout tak musim do seznamu, tam ji znovu najit a swipem zamitnout. Ja myslim ze na rezervaci patri obe operace, ktere s ni jdou udelat.

#3

A kdyz jsme u tech tlacitek na rezervacich. Nove se ted po uplatneni rezervace ihned objevi lacitko “Investovat” (viz obr. 1), coz je SUPER! Bohuzel se objevi i v okamziku, kdy do pujcky jiz investovat nejde (naschval jsem zkusil investovat a dostal jsem klasickou hlasku, ze uz to nelze). Kdyz jsem tu rezervaci rozkliknul jeste jednou, tak se objevilo zase trochu jine UI - viz obr. 2. (Mimochodem, tady by melo byt “investováno” s velkým “I”.) Neslo by to nejak ujednotit? To znamena, po tom co rezervaci vyuziji, by se, ale pouze pokud jeste do pujcky lze investovat, objevila tlacitka viz obr 2.??

Obr. 1:

Obr. 2:

#4

Krásný pondělí den, @Jumphy,

první podnět jsem předala UX, aby se mrkli a já osobně jsem pro, smysl mi to naprosto dává, dokonce myslím, že jsme tento podnět již s Ivčou1.0 předávaly, ale zatím se k tomu zřejmě ještě nedostali. Budeme urgovat, snad to bude mít výsledky :slight_smile:

Co se druhého chování týká, momentálně to u sebe nemohu vyzkoušet, íčka opravíme, ale Bohuzel se objevi i v okamziku, kdy do pujcky jiz investovat nejde (naschval jsem zkusil investovat a dostal jsem klasickou hlasku, ze uz to nelze) to vypadá na chybu. Zadám to :slight_smile:

Moc děkuji za podněty!

Zebra-Iva

#5

Hezky den @Zebra-Iva,
jojo, podnet na druhe tlacitko uz jsem daval v ramci testovani zookingu, tak jsem to zkusil ted podruhe :slight_smile: Co se toho druheho chovani tyce, mam se snazit to nejak lepe nasimulovat?
J.

#6

No vidíte, @Jumphy, mně to přišlo známé :slight_smile:

Nene, vývojáři to již řeší, jen ještě poprosím o typ zařízení a vrhnou se na to.

Děkuji, Zebra-Iva

#7

Zonky 2.2.3.1 (2389)
Android 9, EMUI 9.0.0 (9.0.0.203)
P.S. cely postup mam kdyztak nahrany jako screenvideo

#8

Děkuji, pokud byste mohl, prosím pošlete mi video na adresu iva@zonky.cz.

Zebra-Iva

#9

@Jumphy na tomto kolegové zapracují, mám to slíbené, ale nevím, jak rychle to bude hotové. Máme to už ale oficiálně v požadavcích :slight_smile:

Krásný den

Zebra-Iva

1 Like
#11

Hezký den, @Jumphy,

můžu Vás poprosit, kolegové předpokládají, že chybu způsobilo testování nové funkcionality, ale nepodařilo se jim problém přesně nasimulovat. Mohl byste mi napsat, zda se Vám možnost investovat stále nabízí?

Děkuji, Zebra-Iva

#12

Dobry den,

testoval jsem ted na nekolika rezervacich a chova se to zcela korektne! :slight_smile: Kdyz je moznost jeste prihodit, ukaze tlacitko Navysit a kdyz uz to nelze, tak zustane rezervace bez tlacitka.

Za me VYRESENO :slight_smile:

Dekuji

JH

#13

@Jumphy moc děkuji za zpětnou vazbu :slight_smile:

Krásný víkend, Zebra-Iva

#14

Dobry den Ivo,

tak se mi ted aplikace aktualizovala (Android 2.4.1(2502)) a uvnitr rezervace pribyla moznost ji zamitnout – HURA :slight_smile:

Nicmene se zpet vratila ta situace, kdy se objevuje tlacitko Investovat misto Navysit pote, co rezervaci prijmu.

Ja to budu jeste chvili sledovat, pripadne natocim video, ale to co jsem pred chvili hlasil, ze uz chodi uplne dobre, tak je zase zpet :frowning:

JH

#16

Hezke pondeli,

nove video zde: https://photos.app.goo.gl/4AQ57e4185n2dsMd9

JH

#17

@Jumphy krásný den,

moc děkuji za video, ale nyní z videa mi není úplně jasné, jakou chybu máte na mysli - protože zde prosto pro investování jak z teploměru vyplývá ještě je. Nebo nešlo zainvestovat navzdory tomu, že by jít dle výše zainvestované částky mělo?

Zebra-Iva

#18

Mate pravdu, vlastne je to trochu neco jineho.

Dal bych krk za to, ze pred updatem se po prijmuti rezervace objevilo: “Investovano, Navysit”

Zatimco ted se opet objevuje

JH

#19

Hezký den, @Jumphy,

promiňte, včera jsem odešla dříve. Ano, to byla jiná situace - jednak popisem a dvak jinou situací - řešíme tedy dle mě dvě různé věci. Ale u nynějšího videa, co jste poslal, tak je v pořádku, že se do půjčky dá ještě investovat, že se změnil popis, s kolegy proberu :slight_smile:

Zebra-Iva

#20

@Jumphy máte aktuální verzi aplikace? Kolegům se to chová korektně.

Zebra-Iva

#21

Dobry den,

prestoze jsem od remesla a vim, ze bych mel s kazdou chybou reportovat verzi, tak ted nevim, s cim jsem to natacel. Kazdopadne jsem to ted testoval a uz je to vse zase OK :slight_smile:

Takze jeste musime prinutit tym UI, aby na “investováno xxx Kč” dali velke “I” a je to uplne Perfecto!

Moc dekuji za komunikaci, trpelivost a tlaceni produktu k dokonalosti :slight_smile:

JH

#22

No tak výborně! :slight_smile: Malé “i” dám jsem myslím na UX předávala, ale jak toho bylo více, tak je možné, že mi to uteklo, tak předávám nyní.

Já děkuji za to, že jste s námi a se mnou :slight_smile:

Krásný den, Zebra-Iva