Nedostatečné vymáhání pohledávek

Zonky kontaktuje dlužníka pouze na poskytnuté číslo mobilního telefonu a to je dle mého názoru, pokud nekomunikuji, málo. Equa např. kontaktuje klienta v zaměstnání, volá na mzdovou účtárnu, na pracoviště atd.atd… Klidně i na obecní úřad. Ale jsou úspěšní, i když tyto informace nikde nezveřejňují. Netvrdím, aby Zonky šly touto cestou, ale použít pouze kontakt na klienta a pak vidět pouze Neúspěšný kontakt xxxkrát je málo.

3 Likes

Ano, také mi chybí pružnost Zonky při vymáhání. Pokusy 1x za 2 - 3 měsíce o kontakt - bída.
A než se Zonky rozkývá k vymáchání pohledávky? Katastrofa. Jako by ani nešlo o její peníze.

1 Like

Jenže ono právě opravdu nejde o jejich peníze. Zonky nemá v půjčce fyzicky ani korunu.

2 Likes

No nepřímo jde o jejich peníze, pak nemají peníze ani z poplatků.

Dobrý den, @Riky85,

v rámci vymáhání se držíme našich smluvních podmínek, platných zákonů a při jednání s klienty, především zásady dobrých mravů. Klientům se připomínáme ihned po prvním dni prodlení. Ze zkušenosti víme, že slušná komunikace je pro postup vymáhání ta nejefektivnější.

Půjčky vždy vymáháme s péčí řádného hospodáře. V případě, že bychom volali i na další kontakty, tak ty by se proces vymáhání ještě více prodražil a to by mělo vliv na výši poplatků investorů.

Nejjistější ochranu Vašich peněz zajistí dostatečná diverzifikace portfolia, kdy investujete minimálně do 122 půjček za předpokladu, že do každé půjčky máte zainvestovanou stejně vysokou částku a investujete napříč všemi úrokovými mírami.

Dominika

Je asi v tomto případě dobře, že Zonky Investor zabere 85% každé půjčky, tím pádem má mnohem větší potřebu efetivněji vymáhát pohledávky.

2 Likes

Dobrý den, děkuji za odpověď.
Volání na další kontakty by často “probudilo” nekomunikujícího klienta.
Vaše tvrzení, že by to mělo vliv na výši poplatků investorů - poplatky jste již zvedaly - a hlavně, máte za sebou silného partnera, kterým PPF jistě je.

2 Likes

Dobre mravy jsou samozrejme fajn, ale pokud je postcovidovy klient 60 dni po splatnosti, vy se ho zkousite nekolikrat marne kontaktovat, z toho se to omylem trikrat povede a on trikrat slibi, ze druhy den zaplati a pak stejne nic, tak by mozna i jen zvysena frekvence volani a ne jen pouze hrozba pokuty, ale i jeji udeleni, mohla byt porad brana jako dobry mrav, ikdyz on sam je asi postrada. Pisete, ze u klientu s odkladem jste stale v kontaktu, ale je ten kontakt obousmerny? Nejake upozorneni notifikaci smaze jednim tahem ani ho necte, to si pak rychle clovek zvykne, ze nemusi platit.

1 Like

Dobrý den, @pia,

můžete mi, prosím, poslat konkrétní číslo půjčky? Ráda se na to podívám.

Dominika

Mam takovych pujcek vice, porad jen dokola neuspesne kontaktovani, upozorneni na dusledky nesplaceni, hrozba pokuty (nekdy i dalsi pokuty, ale v historii vymahani o predchozim udeleni neni zminka). Nekteri jsou chronicti platici po splatnosti, nekteri s odkladem covid co skoncil 31.10.
Napriklad smlouva 1004413819, az na 2 splatky vse po splatnosti, aktualne 51 dni, slibil 3x uhradu. Pohruzka udeleni dalsi pokuty, zadna predchozi dle vypisu a splatek neudelena. Kupovala jsem na sekundaru, takze pravdepodobne ji dostal predchozi majitel, ale mozna i takove info by melo byt pro investora dohledatelne.
Slo ale spise o obecne konstatovani, ze zonky si drzi dobre mravy, to je v poradku, ale dluznici uz takovou filozofii nezastavaji, a proto by stalo za zvazeni i jina moznost kontantovani klienta.

1 Like

Dobrý den, @pia,

pokuty udělujeme v případě, že je klient 10-15 dní po splatnosti nebo se domluvíme na zaplacení splátky a on domluvu poruší. Udělování pokut slouží jako motivační nástroj, pokud klient zaplatí, můžeme mu pokutu i odpustit. Všechno je to ale o individuální domluvě.

U klientů, kteří měli nárok na zákonný odklad splátek v souvislosti s pandemií COVID-19, i přestože o odklad nezažádali, jsme jim pokuty udělit nemohli. To je dáno zákonem a je to i důvod, proč tomuto klientovi 1004413819 byla první pokuta udělena až dnes.

Půjčky vždy vymáháme s péčí řádného hospodáře a postupujeme dle nastavených procesů.

Hezký den
Dominika

Dekuji za objasneni, za svuj rok na zonky jsem jeste u zadne pujcky nemela pokutu a jak rikam, nejsou vyjimky klientu, co jsou po splatnosti 30 a vice dni i pres sliby. U covid odkladu chapu, ze ta doba se jim nepocitala, ale od 31.10. se jim “po splatnosti” pocita, je to tak?

1 Like

Jeste doplnim, dnes jiz ve vypisu splatek vidim poplatek 500 (pravdepodobne tedy pokuta) u vetsiny problematickych pujcek, drive videt nebyl, pouze radna splatka a pojisteni. Diky za toto info, jiste bude pri nakupu na sekundaru napomocne pri zvazovani zainvestovani (pokud na toto rozhodovani bude vice nez vterina :blush:).

1 Like

Ano, teď už tam žádná výjimka není. :slight_smile:

Vánoce, spousta času. Namátkou jsem vybral pár “mrtvých” zesplatněných investic a požádal bych někoho ze Zonky, zda-li je po mnoha zombee-měsících možné je “provětrat”. Chápu, že je to nepříjemné, zejména z důvodu, že ve většině z nich Zonky ani Rentiér neinvestoval, ale nám investorům by to udělalo velkou radost :smiley:

č. smlouvy
1002766776- 12 m
1000396708- 15 m
1000438074- 6 m
1000282858- 11m
1001470252- 10m
1001671249- 11m
1003207247- 10m

A ještě se asi popáté zkusím znovu zeptat, zdali se někdy dočkáme okamžiku, kdy nebudeme muset jednotlivou investici rozkliknout, abychom se dozvěděli, že jsme to udělali před devíti měsíci, poté před sedmi měsíci, následně před čtyřmi, třemi, minulý týden… …a stále žádná změna :smirk:
Přitom by stačil jeden jediný údaj před rozklikem - datum poslední změny v přehledu vymáhání :+1:

Předem děkuji.

6 Likes

Dobrý den, @TOSEMJA,

na všechny výše zmíněné půjčky jsem se přeptala a u některých byly poznámky aktualizovány. Nicméně u většiny z nich už byl v minulosti podán návrh na nařízení exekuce a teď nám nezbývá než čekat, až na nás přijde řada.

Co se týká Vašeho druhého dotazu, tak by to nemělo být náročné na vývoj. Předám to kolegům.

Hezký den,
Dominika

1 Like

Děkuji za prověření a odpověď.

1 Like

Vysoce delikventni pujcky, posledni pokus o kontakt 29.ledna. Mam to brat jako signal, ze uz dluznika kontaktovat nebudete a dojde ke zesplatneni? Nemel by se naopak takovyto klient kontaktovat den co den? Uz ani to upozorneni v aplikaci, sms, mail mu neposlete?

Dobrý den, @pia,

můžete mi, prosím, napsat číslo smlouvy/klienta? Ráda se na to podívám.

Dominika

Jestli na to koukáte v mobilu, tak tam se objevují často neúplná/neaktuální data o kontaktování. Na počítači je např. údaj 5.2.-17.2. neúspěšný pokus o kontakt (tzn. byl opakovaný v tomto časovém rozmezí) - mobilní aplikace ale neumí pracovat s časovým rozsahem a ukazuje vám pořád jen 5.2. neúspěšný pokus o kontakt. Já už jim tuhle chybu ani nehlásila, je to marný, je to marný, je to marný…